.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توليد4ميليون تن مرکبات درمازندران
احمد جهانسوز، صبح امروز در اولين جشنواره همايش ملي مركبات گفت: سالانه در جهان از 7 ميليون هكتار سطح زيركشت مركبات، 108 ميليون تن انواع ميوه‌ها به دست مي‌آيد.
وي افزود: در ايران، 260 هزار هكتار از سطح زيركشت اراضي به مركبات اختصاص دارد كه مازندران با توليد 4 ميليون و 100 هزار تن، در جايگاه ويژه‌اي ايستاده است.
جهانسوز با بيان اينكه مازندران در توليد مركبات در مقام اول كشور قرار دارد، اظهار داشت: استان‌هاي فارس، كرمان و هرمزگان در مقام‌هاي دوم تا چهارم هستند.
معاون وزير جهاد كشاورزي با اشاره به موقعيت مركبات ايران خاطرنشان كرد:‌ كشور ايران از لحاظ سطح زيركشت، توليد و عملكرد در دنيا به ترتيب، مقام‌هاي هشتم، هفتم و دهم را در اختيار دارد.
وي اضافه كرد: 3 ميليون نفر در ايران به صورت مستقيم و غير مستقيم به مدت 6 ماه از سال در زمينه مركبات اشتغال دارند.
به گفته جهانسوز، با وجود در اختيار داشتن 5/3 درصد سطح جهاني مركبات در ميزان توليد، يك درصد صادرات جهاني به ايران تعلق دارد كه اين موضوع، بسيار نگران كننده است.
اين مقام وزارت جهاد كشاورزي از اجراي تفاهم‌نامه مشترك بين ترويج و نظام بهره‌برداري و امور باغباني وزارتخانه تا پايان برنامه چهارم توسعه خبر داد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران نيز در اين مراسم گفت: از زمان آغاز به كار ستاد اين همايش براي برگزاري جشنواره مركبات، 124 مقاله به دبيرخانه جشنواره رسيده است.
ابوالحسن سلامي افزود: 94 هزار هكتار از اراضي مستعد كشاورزي در مازندران به باغباني اختصاص دارد كه 38 درصد توليد كشور متعلق به اين استان است.
وي، وجود 24 هزار هكتار از باغ‌هاي سنتي، كمبود دانش فني كارشناسان، كمبود امكانات و تجهيزات و فساد‌پذيري مركبات را از مهم‌ترين مشكلات اين بخش برشمرد.
همايش ملي مركبات، صبح امروز در مجتمع فرهنگي ارشاد مازندران برگزار شد(fars)

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.165 seconds.